دیجیتال مارکتینگ که حدودا تاریخچه سی ساله دارد از دهه 1990 شروع شد .

البته که در سال 1971 ابداع ایمیل توسط ری تاملینسون مهم ترین ابزار دیجیتالی شدن کسب و کارها طراحی شده بود . ولی در سال 1990  با بازاریابی برای اتومبیل این مفهوم به اجرا درآمد .

در سال های 1993 و1994 اولین تبلیغات های بنری به روش کلیکی شکل گرفتند و درسال های بعد با شگل گیری یاهو و بعد از آن موتورهای جستجوگری مثل گوگل کم کم بازارهای اینترنتی روی کارآمدند

با پیشرفته تر شدن موتورهای جستجوگر ازجمله قابلیت ایندکس بودن آنها جهان وارد دنیای جدید دیجیتالی میشد و این سیر تکامل همچنان ادامه دارد.

باوجود این که دیجیتال مارکتینگ از اوایل دهه 90 وارد کسب و کارها شد ولی حتی خیلی از صاحبان کسب وکارهای بزرگ آن دوره ها همچنان با این مفهوم و اهمیت این موضوع آگاه نبودند.ولی با ورود کامپیوترهای پیشرفته در خانه های مردم ، تلفن همراه های هوشمند و تبلت ها مردم باگذراندن وقت های بیشتری در اینترنت به اهمیت تبلیغات و فروش های اینترنتی روز به روز اضافه می کردند. آمریکا و کشورهای اروپایی به سرعت دراین عرصه دیجیتالی پیش قدم شدن و از بازارهای سنتی فاصله گرفتن.

با وجود گذشت اینهمه سال متاسفانه در ایران هنوز اکثریت مردم با این موضوع آشناییتی ندارند و از اهمیت این موضوع آگاه نیستند وبرای معرفی کسب و کارشون یا پول های بسیار زیادی را خرج تبلیغات نادرست و بدون بازدهی میکنند و یا نا امیدانه از اهدافشون برای شروع ویا ادامه شغلشون کناره می کشند.

                     

          مارو دنبال کنید تا بیشتر و بیشتر به پیشرفت در شغلتان نزدیک شوید.

 

 

 

نیلوفر صادقی / دیجیتال مارکتینگ / مشاوره کسب و کارها / طراحی سایت / سئو


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

موزيک,عکس,فيلم D: برنده نقاشی ساختمان-رنگ مولتی کالر-اجرای کناف کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش حرف آخر ، موسسه حرف آخر ، سایت حرف اخر Valerie mgladarman